Sabtu, 1 Mei 2010

~KELUARGA itu amanah TUHAN~

salam,,,,

malam ni rumah saya penuh dengan saudara mara, penuh dengan gelak ketawa mereka... saya suke sangat macam ni, harap dapatla berterusan macam ni dan tak ada lagi anasir2 jahat yg selalu menabur fitnah dan menyimpan perasaan hasad dengki yg tidak sudah.

kalu nak diikutkan, hidup saya sekeluarga lebih banyak derita dari bahagia, lebih banyak kesusahan dari kesenangan. tapi bak kata mak saya 'hidup ni harus diteruskan walaupun banyak dugaan dan rintangan yg mendatang, apa2 pun kita kena sabar'

terima kasih mak sebab selalu berada disamping saya dikala susah dan senang. kawan2, hidup dalam sesebuah institusi kekeluargaan ni perlu ada persefahaman yg tinggi, perlu ada kerjasama,perlu ada komunikasi , perlu ada hubungan yg baik dan juga perlu ada nilai kasih sayang. jika selama ini keluarga anda kurang aspek2 tersebut, anda perlu lah menambah baik kan segala kekurangan yg selama ini tiada di dalam keluarga anda.

apa2 pun saya doakan yg terbaik buat keluarga saya dan keluarga anda. banyak2 lah bermohon padaNYA supaya keluarga kita dijauhkan dari segala fitnah, hasad dengki, dan juga jauhkan lah keluarga kita dari segala bencana. amin.

salam

0 comments:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Catat Ulasan