Ahad, 30 Mei 2010

~billionaire baru pulang dari bandung-jakarta~

salam....

walawehh... aku baru jer balik dari over the sea nih... heheheh berlagak jer statement diatas kan??? jeng jeng jeng... meh aku citer sikit trip bersama selebriti popular dari malaysia nih...huhuhuhu

26may2010 (rabu)
time: 11am
place: lcct

aku and ilah nek bas from k.l central to lcct... sampai on time okeh... kul 11 sudah bertapa kt lcct tu... then jumpe sama geng2.. dipendekkan cerita kitorang sume g checkin beg and then boarding then fly to jakarta the soekarno hatta airport.... pkul 3.15 waktu msia kitorang pun sampai lah ke tanah jakarta tu... huhuhuh
tiba di airport kitorang  disambut oleh tour guide merangkap driver kami lah Bapak Tavip. then kami segera dibawa oleh pak tavip ke Bandung dengan melalui highway from jakarta to bandung... ha time ni lah aku rase letih sangat.. nak tau nape??? jakarta jalannya macet banget!!! huhuhu traffic congestion die adalah sgt teruk okeh.... aku yg duk kat k.l pun xpernah rase jem teruk camtu... naik bengkak bontot aku duduk lama2 kat dalam tour bus tu... huhuhu but then kitorang enjoy dlm bus tu coz pak tavip pasang lagu wali band yg sentap and grand bangat yer... hahahha

all te way from jakarta to bandung, aku dpt lah tengok panorama and situasi sebenar jakarta camner... okeh begini... nak tau x napa driver bus and taxi yg berasal dari indonesia and skang memandu di malaysia memandu macam kurang ajar giler??? nak tau x??? coz di indonesia sendiri mereka mmg memandu tanpa adab... memandu di indonesia, sperti siapa cepat dia dapat... then mereka lebih suka membunyikan hon dan bermain dgn lampu kereta... tapi tiada kecelakaan yg berlaku okeh... salute tnag tu la... tapi tang pemanduan mmg aku kurang gemar la cara diorang nih.... rasa nak terbang jer nyawa aku sepanjang perjalanan kat sana... ha lagi satu, isyarat tangan lebih bnyk digunakan disana, mereka berinteraksi dgn pemandu lain pakai tangan jer, kompem akan diberi laluan oleh pemandu lain...

okeh2 berbalik pada perjalanan dari jkrta ke bandung ni.... di RnR (rehat n relax) diorang ader starbucks drive thru okeh... sume fast food ade drive thru... malaysia ade ker?? takat mcd,kfc,burger king, dunkin ade la kat malaysia nih... tapi di jakarta sume nyer ada... aku rase ni sumer pasal persaingan lah.. untuk bersaing dikota yg penuh sesak itu, mereka perlu melakukan apa saja untuk hidup,,, sbb tu la mereka akan buat apa saja yg org lain buat untuk terus maju... lagi satu sebab mungkin kerana kepadatan penduduk yg menggunakan kenderaan terlalu ramai menyebabkan parkir (parking) kereta xcukup, jadi diorang buatlah drive thru jer kan... crius mmg terlalu ramai n bnyak kereta kat jakarta tu oiiii.... susah nk describe.... heheheh ape2 pun enjoy jer la kan...

by the way, aku nak citer gak tentang jalan or highway die kan... di malaysia yg buat highway and banggunan ialah indonesian kn??? tengok camne highway dimalaysia?? bertingkat2 kn??? paling latest kat jalan duta tu ha ada 5tingkat kot highway kiter... sumenyer indonesian punye tenaga buruh gak kite pkai kan?? heheheh jadinya aku nak citer la ckit highway dan banggunan yg ade kat jakarta ni ha.... highway diorang mmg terbaek la,,, tinggi2 and bersilang2... tapi tetap macet (jem)... pastu banggunan die mmg terbaek jugak coz aku tengok design2 yg ade dijakarta belum lagi ade di malaysia.... cuma diorang xjaga elok2 jer banggunan and highway tu,,,, bawah highway ade tempat tinggal okeh.... aku ngeri tengok umah kat bawah highway tu, buatnya la roboh or ade kereta excident mmg diorang akan kena la,,, kesian jer... huihhhh minta simpang yer... tapi bagi aku mmg superb la mereka ni....

lagi satu yg aku ngeri tgok rumah dekat dengan landasan keretapi tu ha,... terbang semangat aku tgok... ishhh anak2 diorang men atas landasan tu kot... xtakot ker mereka nih???? haihhhh bleh plak parking kereta and motor diorang kat atas landasan tu,,, adoiiii mahal tu wehhh..... eeeiiii ngeri la... dah2 xmau citer... lagi satu bila jem kompem la bus tour kami pun statik jer kat atas jalan tu  kn,,, bergerak cam siput sedut.... pastu tetiba akan ada orang datang ntah dari mana ketuk tingkap bus kami jual la segala macam mknn, paper, rokok, air dan segala macam lah... aku kesian kot tengok diorang nih... bukan ape, mereka sanggup buat ape saja untuk teruskan hidup dikota yg penuh persaingan tu... tanpa ada rasa putus asa diorang sanggup malukan diri menjaja segala menda asalkan ada duit untuk makan... mungkin untuk anak2 mereka yg ramai dan juga bagi menampung persekolahan anak diorang... sedih aku tengok, hiba hati bila aku tengok makcik2 yg dah tua berkaki ayam menjaja ditengah2 highway tanpa rasa penat, panas,,,, mereka benar2 ikhlas menjaja begitu... tolonglah, please kerajaan indonesia, tolonglah mereka yg susah tu... xsanggup nak tengok,,, kesian sgt, pastu tibe2 terbayang kalau lah mak aku yg jadi gitu mmg aku minta ampun awal2 ngan mak aku lah,,,, mmg aku xsanggup tengok.... sedih  T_T

okeh2 nanti aku sambung g yer.... letih lum ilang g ni,,,, ngantuk pun yer,,,, huuhuhuhuh

salam

0 comments:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Catat Ulasan